Harry Roetert is opgegroeid op een boerderij en is hierdoor niet alleen conceptontwikkelaar maar ook schilder van aardse elementen. Zijn missie is om zijn unieke talenten en eigenschappen te ontdekken, te ontwikkelen en zodanig te gebruiken dat er een meerwaarde ontstaat voor hemzelf en voor de maatschappij. Deze bekende conceptontwikkelaar doet zijn werk met een creatieve kijk.
Naast conceptontwikkelaar is hij ook kunstenaar. Door zijn creativiteit is hij in staat telkens nieuwe concepten te vinden en deze te ontwikkelen. Zijn werk bestaat voornamelijk uit het opstellen van internetstrategiƫn, keuzes maken uit types websites, het opzetten van webstructuren, projecten begeleiden bij een bouwproces en het opzetten van organisatie structuren.
Roetert is een veel gevraagd conceptontwikkelaar omdat hij de concepten niet alleen ontwikkeld, hij begeleid ook de loop van de concepten gedurende een langere periode. Mocht de ontwikkeling van een concept niet goed lopen, zorgt Harry Roetert voor een nieuwe, soepelere ontwikkeling die beter bij het concept past. Door zijn kennis treed hij vaak op als coach om mensen te begeleiden tijdens de lancering van het concept.
Harry Roetert is dus een man met een missie. Hij heeft al veel werkervaring en een aantal internetconcepten op zijn naam staan. Zijn werkervaring is :
1989 – 1993: bedrijfsadviseur bij DLV Adviesgroep
1993 – 1995: senior adviseur economie bij DLV Adviesgroep
1995 - 1997: senior adviseur strategie en projectencoƶrdinator bij DLV Adviesgroep
1997 - 2003: innovatie-adviseur bij Innovatiesteunpunt Wageningen
2003 - nu: productontwikkelaar bij Vrienden van het Platteland
Harry Roetert specialiseert zich in twee soorten concepten. Namelijk internet concepten en communicatie concepten.
Vooral internetconcepten zijn zijn specialiteit. Een paar voorbeelden hiervan zijn:
- Het opstellen van internetstrategieƫn van de bedrijfsstrategie
- Het opzetten van webstructuur en klikpaden,
Maar ook in communicatieconcepten heeft hij wat goede dingen gedaan zoals:
- De conceptontwikkeling en de opzet van symposia en thema dagen
- De keuzes van communicatiemiddelen en mediamixen.
Geschreven door: Anne-Roos Hogerwerf