Goede Conceptlancering - Cup-a-Soup


'4uur Cup-a-Soup: Dat zouden meer mensen moeten doen!'
Cup-a-Soup is een merk van Unox. De soepen kunnen in poedervorm in een beker of soepkom gedaan worden, waarna er door het toevoegen van heet water een kant en klare soep ontstaat.

De soep zou niet langer als voorgerecht, maar als snack gepresenteerd worden, met aanwezigheid in bijvoorbeeld benzinestations, en in de koffie automaat in kantoren. Cup-a-Soup werdt neergezet als een pittige opkikker om vier uur ’s middags, als alternatief voor het kopje koffie of thee. In 98 is de licht absurdistische reclamecampagne Cup-a-Soup: Succes is een keuze gelanceerd, die zich voortaan bediende van de reclamekreet: Vier uur Cup-a-Soup. Dat zouden meer mensen moeten doen, verwijzend naar het tijdstip dat men op kantoor zit en geen energie meer over heeft. De hele campagne bestaat uit een grapje over het kantoorwerk. In 1998 zijn er 24 miljoen porties extra verkocht na de geslaagde campagne. Dat is 21 procent meer dan in 1997. Het filmpje zelf viel ook in de prijzen.

De Cup-a-Soup reclames waren een succes omdat ze mikten op de lach van de mensen en een grote doelgroep; kantoormedewerkers. Het succes van Cup-a-Soup bleef toenemen. In 2002 zag Unilever de omzet hard stijgen. In 2003 werd Cup-a-Soup tweede in de strijd om de titel “Adverteerder van het Jaar”. Cup a Soup vind ik een zeer goede campagne en een goed concept. Door deze reclames is Cup a Soup niet meer uit Nederland weg te denken.




Bron: http://tweakers.net/reviews/658/6


Geschreven door: Gergana Vartelova