Per 1 janu

Mede door een slechte introductie-campagne is de OV-Chipkaart al voordat het werd ingevoerd een negatief spraakmakend onderwerp geworden. De negatieve publiciteit die in kranten, op tv en uit persoonlijke ervaringen naar voren zijn gekomen, zorgt ervoor dat mensen zich terughoudend opstellen.
Er werd niet veel en niet goed gecommuniceerd naar de reizegers over de OV-chipkaart. Met posters en kleine campagnes rond het openbaar vervoer werd er meer onduidelijkheid gecreerd dan men lief had. Hierdoor was de grote lancering van de OV-chipkaar grotendeels gefaald. Er waren wel honderdtallen kinderziektes. Behalve dat de kaartjes makkelijk te hacken zijn, is niet iedereen er zo blij mee dat je reisgedrag helemaal gevolgd kan worden. Ook het feit dat de poortjes waarop de kaartjes gescand moeten worden het niet altijd doen of men raakte zijn geld op de OV-chipkaart kwijt, zat mensen dwars. Er zullen lange rijen ontstaan als het scannen bij

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart
Bron: http://www.ov-chipkaart.nl/
Bron: http://www.nvreizigers.nl/2006/06/14/laat-reiziger-niet-betalen-voor-de-chipkaart/
Geschreven door: Gergana Vartelova