'She is fresh, fresh'. Wanneer je nu dit zinnetje hoort denken veel mensen direct aan de leuke mannen uit de reclame van het nieuwe vrouwen drankje Jillz. Maar wist je dat dit nieuwe drankje zo nieuw niet is. Heineken heeft een hoop moeite gehad met introduceren van dit drankje. De officiƫle lancering van dit drankje Jillz was al in 2007 onder de naam Charli.
Ooit van gehoord? Ik in ieder geval niet. Dit kwam door de slechte maar vooral langzame lancering van het drankje. Na een test periode in alleen Amsterdam sloeg de naam Charli niet aan bij de doelgroep (voornamelijk vrouwen). Daarnaast werd er weinig promotie gemaakt voor het product, men ging er teveel vanuit dat het product zich vanzelf verkocht. Ook werd en wordt het drankje geserveerd vanuit de tap, iets waar veel nog vrouwen aan moesten wennen.
Opvallend was dat ondanks dat het product is ontwikkeld door Heineken, Heineken deze naamsbekendheid niet gebruikt tijdens het 'introduceren' van het drankje Charli.
In 2008 werd het opnieuw geprobeerd onder de nieuwe naam Jillz. Van Hannah Verboom werd gebruik gemaakt om van dit drankje als nog succes te maken. Helaas mocht ook dit niet baten, want heel dat jaar lang heeft men eigenlijk vrij weinig gehoord van Jillz. Pas halverwege 2009 staat Jillz bekend als het cider drankje uit de tap voor vrouwen. Wellicht later bekent als het vrouwenbiertje.
Bron: http://www.bierblad.nl/2007/09/hey_charli.php
Bron: http://www.bierblad.nl/2008/04/vrouwen_geven_zich_over_aan_ji.php
Bron: http://www.molblog.nl/bericht/Heineken-doopt-Charli-om-in-Jillz/
Geschreven door: Patricia Valstar