
Ooit van gehoord? Ik in ieder geval niet. Dit kwam door de slechte maar vooral langzame lancering van het drankje. Na een test periode in alleen Amsterdam sloeg de naam Charli niet aan bij de doelgroep (voornamelijk vrouwen). Daarnaast werd er weinig promotie gemaakt voor het product, men ging er teveel vanuit dat het product zich vanzelf verkocht. Ook werd en wordt het drankje geserveerd vanuit de tap, iets waar veel nog vrouwen aan moesten wennen.
Opvallend was dat ondanks dat het product is ontwikkeld door Heineken, Heineken deze naamsbekendheid niet gebruikt tijdens het 'introduceren' van het drankje Charli.
In 2008 werd het opnieuw geprobeerd onder de nieuwe naam Jillz. Van Hannah Verboo

Bron: http://www.bierblad.nl/2007/09/hey_charli.php
Bron: http://www.bierblad.nl/2008/04/vrouwen_geven_zich_over_aan_ji.php
Bron: http://www.molblog.nl/bericht/Heineken-doopt-Charli-om-in-Jillz/
Geschreven door: Patricia Valstar