Goede Conceptlancering - Senseo Koffiezetapparaat

Het apparaat kwam voor het eerst in februari 2001 op de markt. In de eerste vier jaar werden er wereldwijd maar liefst 15 miljoen van deze apparaten verkocht.

De Senseo is tegenwoordig niet meer weg te denken in elk huishouden. Het zetten van een verse kop koffie met een crèmelaagje is zo gepiept met de Senseo. Dit komt doordat Phillips en Douwe Egberts het apparaat en de coffee pads tot in detail op elkaar hebben afgestemd. Door het unieke zetsysteem wordt het allerbeste uit de coffee pads van Douwe Egeberts gehaald. Tegenwoordig blijft het niet alleen bij koffie zetten. Er zijn cappucino pads, chocolademelk pads en thee pads ontwikkeld voor het apparaat. Ik denk dat ook dit mede het succes van de Senseo verklaard. Er is voor ieder wat wils.

Ook zijn er veel verschillende soorten Senseo apparaten op de markt. Hieronder een kleine selectie van de diverse kleuren en motieven.
De Senseo is dus een voorbeeld van een goed concept. Dit komt niet alleen door het product zelf. Ook de reclamecampagne die destijds gevoerd werd heeft hierbij geholpen. Bij die reclamecampagne kwam naar voren dat Phillips en Douwe Egberts de handen ineen hadden geslagen om samen de beste koffie te kunnen produceren. In de reclame werd weergegeven hoe Douwe Egberts en Phillips een romantische ontmoeting zouden hebben.

In de commercial had een ontwerper van Phillips een nieuwe koffiemachine ontworpen, maar zonder koffie werd het niks. Een ontwerpster van Douwe Egberts had een nieuwe koffiepad ontworpen, maar zonder machine had deze geen toekomst. Ze ontmoetten elkaar op straat en botsten tegen elkaar op. Alle papieren met de ontwerpen belandden op de grond en ze zagen elkaars ontwerpen, waar uiteraard de nieuwe Senseomachine met koffiepads uit voortkwam.







Bron: http://www.senseo.com/nl/SenseoNL/CoffeeMachines/DemoMovie/

Bron: http://www.senseo.com/nl/SenseoNL

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Senseo



Geschreven door: Sanne Mintjes